
Adobe به تازگی دستیار هوش مصنوعی جدیدی را برای محصول Acrobat reader خود عرضه کرده است که با تواناییهای هوش مصنوعی مکالمهای به کاربران کمک میکند تا تریلیونها فایل PDF مورد استفاده کاربران و کسبوکارها در سراسر جهان را تجزیه و خلاصه کنند. این حرکت نشان میدهد که ادوبی قصد دارد در بازار PDF که دههها پیش پیشگام بود، باقی بماند. دستیار هوش مصنوعی که در حال حاضر در مرحله آزمایش بتا است به کاربران اجازه میدهد درباره محتوای PDF سؤال بپرسند و پاسخهای خلاصهشده را دریافت کنند. همچنین میتواند متن قالببندی شده، مانند ارائهها و ایمیلها را بر اساس اطلاعات استخراجشده از فایلهای PDF تولید کند. این ویژگیهای هوش مصنوعی از مدلهای یادگیری ماشین اختصاصی Adobe استفاده میکند که ساختار و محتوای PDF را درک میکنند تا خلاصهای از اسناد را تولید کند، به سؤالات پاسخ دهد و حتی اطلاعات قالببندی را برای استفاده در ایمیلها، گزارشها و ارائهها ایجاد کند.
همگام با LLMهای محبوب:
دستیار هوش مصنوعی Adobe قادر است تریلیونها سند PDF را به منابع دانش تعاملی و پاسخگو تبدیل کند. قابلیتهای آن شامل توصیهکردن پرسشها، ایجاد خلاصههای تولیدی و ارائه نقلقولهای هوشمند است. ادوبی تأکید میکند که دستیار هوش مصنوعی، دادههای مشتری را از طریق پروتکلهای امنیتی دقیق امن میکند و برای هرگونه استفاده از محتوای سند کاربر در آموزش مدل هوش مصنوعی خود از کاربر اجازه میگیرد. این تعهد به حفظ حریم خصوصی Adobe در مدل هوش مصنوعی خود ممکن است منجر به برتری این شرکت نسبت به رقبا شود.
آینده بهره وری:
ادغام هوش مصنوعی در مدیریت اسناد در نهایت میتواند بهره وری در کار با اسناد PDF را متحول کند به ویژه برای فعالان حوزه دانش که به طور معمول قراردادهای طولانی، گزارشها و تحقیقات را دنبال میکنند. با دستیار هوش مصنوعی، ادوبی آیندهای را متصور است که در آن بینشها به راحتی در انواع اسناد و منابع مختلف قابل دسترسی است، نگارش و ویرایش از طریق پیشنهادات مبتنی بر هوش مصنوعی سادهتر میشود و توانایی هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل و ترکیب بازخوردها افزایش مییابد. استراتژی که Adobe با به کار گیری هوش مصنوعی در پیش گرفته، فراتر از حفظ سنگر خود در قالبهای PDF است. Adobe با ادغام هوش مصنوعی در پلتفرمهای موجود خود، نه تنها محصولات خود را بهبود میبخشد، بلکه خود را عمیقتر در جریان کار افراد و شرکتها قرار میدهد. از آنجایی که شرکت آماده میشود تا طیف کاملی از قابلیتهای دستیار هوش مصنوعی را پس از پایان دوره بتا ارائه دهد، همچنین آماده ارائه ابزار قدرتمندی است که میتواند معیار جدیدی در صنعت ایجاد کند. این حرکت میتواند باعث تغییر و تحولی عظیم در کار با اسناد PDF شود و موقعیت Adobe را به عنوان یک مرکز برای هوشمندی اسناد در عصر دیجیتال تقویت کند. در یک چشمانداز رقابتی، این حرکت جدید از Adobe ممکن است بهعنوان مسیری برای حفظ این شرکت در خط مقدم صنعت مستندسازی دیجیتال تلقی شود و از هوش مصنوعی برای افزودن لایه جدیدی از ابزار و نوآوری به PDF ساده استفاده کند.
پاسخ :