Adobe تعهد قاطع خود را مبنی بر عدم استفاده از محتوای کاربران برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی خود اعلام کرد. در بهروزرسانی شرایط استفاده از محصولات این شرکت، این شرکت اشاره کرد که هرگز ابزارها و مدلهای هوش مصنوعی خود را با محتوای متعلق به کاربران خود آموزش نداده است و قاطعانه متعهد است که این در آینده هم چنین کاری را انجام نخواهد داد.Adobe گفت که این تعهد را به بخش شرایط استفاده از محصولات خود اضافه کرده است تا به مردم اطمینان دهد که این یک تعهد قانونی است. این شرکت گفت: محتوای شما متعلق به شماست و هرگز برای آموزش هیچ ابزار هوش مصنوعی مولد از طرف این شرکت استفاده نخواهد شد.
Adobe مجموعهای از ابزارهای خلاقانه مولد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی، از جمله مدل تولید تصویر خود به نام Firefly را ارائه کرده است. این شرکت گفت Firefly بر روی محتوای دارای مجوز و محتوایی که به صورت عمومی در دسترس است آموزش دیده است. شرکتهای تکنولوژی و هوش مصنوعی از جمله Google و OpenAI از دادههای کاربر برای بهروزرسانی و آموزش خدمات هوش مصنوعی خود برای عملکرد بهتر استفاده میکنند. این در حالی است که Adobe متعهد میشود که قرار نیست برای آموزش مدلهای خود از دادههای متعلق به کاربران خود استفاده کند. متا یکی دیگر از غولهای تکنولوژی است که اخیراً به دلیل شیوههای دسترسی به داده برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی خود مورد انتقاد قرار گرفته است.
شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام درگیر 11 شکایت اتحادیه اروپا در مورد برنامه های آموزشی هوش مصنوعی خود است. ادوبی گفت از دادههای کاربر و ویژگیهای محتوا برای بهبود تجربیات محصول از جمله ویژگیهای مبتنی بر یادگیری ماشینی مانند پوشاندن و حذف پسزمینه در تصاویر استفاده میکند، اما برای هوش مصنوعی مولد هیچگونه استفاده ای از داده های کاربران نمیشود. آخرین وعده ادوبی به دنبال تعهد ژانویه 2023 مبنی بر عدم استفاده از داده های کاربر برای آموزش مدل های هوش مصنوعی است. اسکات بلسکی، مدیر تولید این شرکت، در آن زمان گفت: اگر به مردم اجازه دهیم به طور خاص هوش مصنوعی مولد را انتخاب کنند و آن را با آغوش باز بپذیرند، باید توضیح دهیم که چگونه از آن استفاده می کنیم.
پاسخ :