سرمایه گذاری خدمات وب آمازون در مراکز داده بریتانیا

...

آمازون وب سرویس (AWS)، بازوی رایانش ابری شرکت آمازون، اعلام کرد که طی پنج سال آینده ۱۰ میلیارد دلار برای ساخت، بهره‌برداری و نگهداری مراکز داده در بریتانیا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این اقدام به گسترش حضور AWS در بریتانیا کمک می‌کند؛ جایی که این شرکت اولین منطقه AWS خود را در سال ۲۰۱۶ تأسیس کرد و در حال حاضر شامل سه منطقه دسترسی، دو منطقه موج طولی، دو مکان مرزی و یک حافظه مرزی منطقه‌ای است. این سرمایه‌گذاری به طور سالانه از بیش از ۱۴,۰۰۰ شغل تمام وقت در زنجیره تأمین مراکز داده حمایت می‌کند. این مشاغل شامل ساخت‌وساز، نگهداری تأسیسات، مهندسی، ارتباطات مخابراتی و سایر مشاغل در اقتصاد محلی هستند. تانوجا راندری، معاون AWS در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا، اظهار داشت که بریتانیا در آستانه تحول دیجیتال و اقتصادی است و فناوری‌های مانند رایانش ابری و هوش مصنوعی نقش کلیدی در تسریع نوآوری خواهند داشت.

 

سرمایه گذاری آمازون وب سرور در بریتانیا

 

AWS اعلام کرده است که ۸ میلیارد پوند (حدود ۱۰ میلیارد دلار) برای زیرساخت‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بریتانیا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. تاکنون، AWS بیش از ۱۴ میلیارد دلار در این کشور سرمایه‌گذاری کرده و مشتریانی مانند AstraZeneca، Deliveroo و Just Eat را شامل می‌شود. ریچل ریوز، وزیر خزانه‌داری بریتانیا، این اقدام را "آغاز احیای اقتصادی" نامید و پیتر کایل، وزیر فناوری، نیز تأکید کرد که این سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده رشد قدرت اقتصاد دیجیتال بریتانیاست و زیرساخت‌های مناسب برای نوآوران ضروری است. بر اساس تحقیقات AWS، اگر نیمی از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط که هنوز در سطح دیجیتال پیشرو نیستند از فناوری‌هایی مانند رایانش ابری و هوش مصنوعی استفاده کنند، می‌توانند ۵۰ میلیارد دلار ارزش افزوده به اقتصاد بریتانیا اضافه کنند.

 

سرمایه گذاری آمازون وب سرور در بریتانیا

 

با این حال، AWS هشدار داد که بهره‌گیری از این فرصت نیازمند سرمایه‌گذاری در مهارت‌های دیجیتال و حمایت از کسب‌وکارها برای استفاده از فناوری‌های جدید است. تحقیقات انجام شده توسط Gallup برای AWS نشان داد که ۷۲ درصد از کسب‌وکارهای بریتانیا با کمبود نیروی کار دارای مهارت‌های دیجیتال مواجه هستند، در حالی که تنها ۱۱ درصد از کارگران بریتانیا دارای مهارت‌های دیجیتال پیشرفته هستند. به همین منظور، AWS تعهد کرده است که تا سال ۲۰۲۵، آموزش مهارت‌های هوش مصنوعی رایگان به ۲ میلیون نفر در تمام سنین ارائه دهد تا به گسترش پتانسیل کامل این فناوری کمک کند.

منبع خبر: AI Business

نظرات 0

wave

ارسال نظر

wave
برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ورود | ثبت نام

در آرتیجنس دنبال چی میگردی؟