خودروساز آلمانی آئودی ChatGPT را در سیستم کنترل صوتی خودروهای خود ادغام کرده است. این برند آلمانی تأیید کرد که مدلهای خاصی از محصولاتش این فناوری را در سیستم کنترل صوتی خود به کار میگیرند. از اواخر ماه جولای، دارندگان حدود 2 میلیون دستگاه آئودی که از سال 2021 ساخته شده اند و مجهز به سیستم اطلاعات نسل سوم این شرکت (MIB3) هستند، از این ویژگی جدید بهره خواهند برد.MIB3 در ابتدا در آئودی A4 و A5 معرفی شد و اکنون در طیف وسیعی از محصولات این شرکت رایج است. علاوه بر این مدلهای جدید، مدل هوش مصنوعی ChatGPT را از طریق دستیار آئودی جدید دریافت خواهند کرد. اولین مدلی که قرار است از ChatGPT استفاده کند، آئودی Q6 e-tron است که اخیراً به بازار عرضه شده است.
همانند فولکس واگن که چندی پیش از آئودی اقدام به ادغام ChatGPT در محصولات خود کرده بود، این ادغام از طریق نرم افزار Chat Pro شرکت نرم افزاری ماساچوست Cerence انجام خواهد شد. در نتیجه این ادغام، آئودی قول سیستم کنترل صوتی را میدهد که فراتر از آنچه قبلاً در دسترس بود، است و امکان مکالمات بسیار طبیعیتری را فراهم میکند. کاربران در حال حاضر با استفاده از سیستم کنترل صوتی محصولات آئودی قادر به کنترل ناوبری و تهویه هستند. با ادغام ChatGPT در خودروهای آئودی کاربران در آینده میتوانند سؤالات عمومی متنوعتری بپرسند و پاسخها را به صورت صوتی و زبان طبیعی دریافت کنند. به گفته آئودی، این امر علاوه بر بهبود تجربه کاربری در خودرو، مزایای ایمنی را نیز به همراه دارد. این شرکت ادعا کرد که قابلیت درخواست اطلاعات با استفاده از زبان طبیعی رانندگی را ایمنتر میکند، زیرا راننده مجبور نیست برای ارتباط با دستیار صوتی خود چشم خود را از جاده بردارد. در مدلهایی با معماری الکترونیکی جدید E3 1.2، دستیار صوتی آئودی با گفتن Hey Audi یا فشار دادن دکمهای روی فرمان فعال میشود. اگر دستیار نتواند به تنهایی به یک پرسش پاسخ دهد، از ChatGPT کمک میگیرد.
پرسش و پاسخهای رد و بدل شده بین دستیار صوتی و کاربر، برای حذف حریم خصوصی کاربر، بلافاصله حذف میشود و طبق گفته آئودی ChatGPT هرگز به این اطلاعات دسترسی نخواهد داشت. در آینده، گفتگوهای پیشرفتهتری با دستیار صوتی آئودی امکان پذیر خواهد بود. همانطور که این فناوری به تکامل و یادگیری از طریق مدلهای زبانی بزرگ ادامه میدهد، ادعا میشود که در آیندهای نه چندان دور بتواند اطلاعات خاصی در مورد خودرو، مانند میزان فشار لاستیکها را ارائه دهد. مارکوس کیث، معاون توسعه داخلی، اطلاعات و ارتباطات آئودی، گفت: با یکپارچه سازی ChatGPT در سیستم کنترل صوتی خود، ما در حال ترکیب نقاط قوت هر دو برنامه هستیم. علاوه بر طیف وسیعی از عملکردهای کنترل شده با صدا، مشتریان ما اکنون از دسترسی ساده و ایمن به دانش مبتنی بر هوش مصنوعی بهره خواهند برد. این گام بعدی به سوی بهترین تجربه در خودروهای آئودی است.
منبع مقاله: https://aibusiness.com/nlp/audi-integrates-chatgpt-in-cars-for-enhanced-voice-control-system
پاسخ :