مطالعه جدید دانشگاه ایالتی اوهایو نشان میدهد که هوش مصنوعی میتواند وظایف و امور خدماتی را دستخوش تغییر کند. این مطالعه نقش بالقوهای را که یک سیستم مجازی هوش مصنوعی میتواند در صنعت مهماننوازی ایفا کند، با ترکیب پردازش زبان طبیعی، دادههای رفتاری و تحلیلهای پیشبینیکننده برای ارائه تعاملات انسان و هوش مصنوعی بررسی کرد. این تیم گفت که کار آنها اولین کاری است که این مفهوم را معرفی میکند. این تیم میگوید که میتواند از طریق هوش مصنوعی کارهای روتین را خودکار کند و به نیازهای مشتری با گسترش فناوری در بخشهای خدمات، بهبود تجربه مشتری و کاهش فشار بر کارکنان پاسخ بگوید. استفانی لیو، نویسنده اصلی مقاله، میگوید: صنعت خدمات سنتی از سیستمهای خودکار خدماتی برای مشتریان رده بالا استفاده میکند، به این معنی که تنها تعداد کمی از مردم به آنها دسترسی دارند. اکنون با کمک فناوری هوش مصنوعی، همه میتوانند به خدمات خودکار هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند که تجربیات بهتری را نسبت به روش سنتی ارائه میدهد. لیو گفت: توسعه فناوری هوش مصنوعی برای هتلها، رستورانها، مراقبتهای بهداشتی، خرده فروشی و گردشگری پتانسیل زیادی دارد. طبق این مطالعه، این سرویس میتواند یکی از چهار شکل ممکن را داشته باشد. یک ربات چت به سبک ChatGPT، یک آواتار مجازی، یک طرح هولوگرافیک، یا یک ربات ملموس که یک ربات چت هوش مصنوعی روی آن نصب شده است. گزینه آخری همچنین میتواند به کارهای فیزیکی مانند حمل چمدان کمک کند.
لیو گفت: شرکتهای مختلف در مراحل مختلف با این فناوری هستند. برخی رباتهایی دارند که میتوانند احساسات مشتریان را تشخیص دهند یا ورودیهای بیومتریک را دریافت کنند و برخی دیگر در مراحل ابتدایی استفاده از این فناوری هستند. این موضوع ما را به یک سطح کاملاً متفاوت از خدمات رهنمون میکند که ما باید به طور انتقادی درباره آن فکر کنیم. لیو گفت: در حالی که قبل از اینکه این فناوری در مقیاس گسترده گسترش یابد به تحقیقات بیشتری نیاز است، لیو گفت که محققان باید در نظر بگیرند که چگونه برخی عوامل ممکن است بر واکنش مشتری به خدمات تأثیر بگذارد. اینها موارد میتواند شامل جنسیت یا صدای ربات خدماتی هوش مصنوعی و نحوه حفظ حریم خصوصی مشتری هنگام برخورد با اطلاعات شخصی و مالی باشد.
پاسخ :