پپسی در جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions در فرانسه از قوطیهای هوشمند خود رونمایی کرد. این دستگاهها دارای صفحهنمایشهای سهبعدی هستند که ویدئو تبلیغاتی مربوط به محصول را با کیفیت بالا نمایش میدهند. این نوع قوطیهای هوشمند که طی دو سال توسعه یافتهاند نوعی پرتال برند هستند که محتوایی مانند تبلیغات برند و ویدئوهای ورزشی را نمایش میدهند. وزن این قوطیها 16 اونس است. قوطیهای هوشمند محصولی مفهومی برای به نمایش گذاشتن هویت بصری جدید پپسی هستند. این قوطیها برای تجسم محصولات تبلیغاتی طراحی شدهاند. قوطیهای هوشمند دارای حسگرهای حرکتی، شتابسنج و فناوری صدا هستند که به کاربران اجازه میدهند تجربیات خود را سفارشی کنند.
این دستگاهها به کاربران Smart Can اجازه میدهند با یکدیگر تعامل داشته باشند و کدهای منحصر به فرد محصول را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در اینجا لازم به ذکر است که قوطیها به این زودی در فروشگاهها موجود نخواهند بود. یک گروه اولیه متشکل از 1000 سازنده محتوا، مسئول ایجاد ویدئوهای روی قوطی نمایش شدند. این قوطیها توسط تیم طراحی نوشیدنی Pepsi مستقر در ایرلند ساخته شدهاند. Mauro Porcini، مدیر ارشد طراحی Pepsi در یک پست اینستاگرامی گفت که در ماههای آینده امکانات و ویژگیهای بیشتری از قوطیهای هوشمند عرضه خواهد شد.
ربات چت «Hydration Coach» مجهز به هوش مصنوعی:
پپسی همچنین یک ربات مربی تغذیه مجهز به هوش مصنوعی را در این رویداد معرفی کرد. این ربات چت هوش مصنوعی که آنا نام دارد، مجهز به یک صفحه نمایش لمسی است که میتواند از طریق آنها با کاربران تعامل برقرار کرده و به سؤالات کاربران در مورد تغذیه و هیدراتاسیون پاسخ دهد. آنا بر اساس دادهها و بینشهای مؤسسه علوم ورزشی Gatorade که در مورد هیدراتاسیون و تغذیه برای کمک به ورزشکاران تحقیق میکند، آموزش دیده است. طبق گفته MarketingDive، چت ربات هوش مصنوعی در اواخر امسال یا اوایل سال 2025 در تعداد کمی از بازارها آزمایش خواهد شد و در نهایت به صورت آنلاین یا از طریق صفحه نمایشهای لمسی فیزیکی مانند نمایشگرهای داخل فروشگاه در دسترس قرار خواهد گرفت.
منبع مقاله: https://aibusiness.com/verticals/pepsico-unveils-smart-cans-featuring-video-screens-ai-tech
پاسخ :