شرکت Richtech Robotics بهتازگی ربات Scorpion را معرفی کرده است؛ یک ربات هوشمند تکدسته که برای سرو نوشیدنیها در بار طراحی شده است. Scorpion توانایی آمادهسازی یک نوشیدنی در مدت زمان حدود یک دقیقه را دارد و میتواند از ۲۰ ماده اولیه برای تهیه انواع مختلف کوکتل استفاده کند. این ربات مجهز به فناوری هوش مصنوعی مکالمهای است که به مشتریان نوشیدنیهای متناسب با سلیقه و حالت روحی آنها پیشنهاد میدهد. همچنین با استفاده از دوربینهای هوش مصنوعی میتواند ژستها و حالتهای چهره را تشخیص دهد و با یک زبان اصلی و سه زبان دیگر تعامل داشته باشد. شرکت مستقر در نوادا، Richtech Robotics اعلام کرده است که Scorpion بهگونهای طراحی شده تا بتواند با مشتریان ارتباط برقرار کند و حضور سرگرمکننده و تعاملی آن، تجربهای متفاوت و بهیادماندنی برای مشتریان فراهم میآورد.
Scorpion برای انجام حرکات خود از فناوریهای مختلف انویدیا استفاده میکند، از جمله پلتفرم NVIDIA Jetson Orin و کیت توسعه نرمافزار Nvidia DeepStream که قابلیت تشخیص حرکات بدن پیشرفتهای را ارائه میدهند. همچنین، این ربات با استفاده از کتابخانههای Nvidia Isaac ROS و دوربینهای مجازی میتواند موانع و اشیا را شناسایی کرده و در محیطهای پیچیده بهطور دقیق فعالیت کند. نرمافزار Scorpion در برنامه مرجع Nvidia Isaac Sim شبیهسازی و ارزیابی شده است. رئیس Richtech Robotics، مت کازلا، میگوید: «تمرکز ما بر ارائه راهحلهایی است که کارایی را افزایش داده و جریان نقدی را برای مشتریان فراهم کند. ما با معرفی Scorpion و ادغام فناوریهای انویدیا با قابلیتهای خود، استاندارد جدیدی از دقت و خدمترسانی را برای صنعت به ارمغان آوردهایم.» Scorpion بهعنوان یک ربات تکدسته، نسبت به ربات دودسته و انساننما ADAM ارزانتر و جمعوجورتر است و طراحی شده تا بتوان آن را در محفظه بار خودروی Tesla Cybertruck قرار داد.
علاوه بر رباتهای نوشیدنیساز، Richtech Robotics رباتهای دیگری نیز برای ارسال، تمیز کردن و کاربردهای چندمنظوره تولید میکند. همزمان با رونمایی از Scorpion، Richtech اعلام کرد که قرارداد توزیع این ربات را با Park 34 Liquor Store Inc، مالک فروشگاه 1936 Wine and Spirits در نیویورک، به امضا رسانده است. این قرارداد شامل فروش حداقل ۵۰۰ دستگاه Scorpion طی پنج سال اول و حداقل ۵۰۰ دستگاه دیگر در هر سال پس از آن است. نائبرئیس Park 34، دامیان فیلیپ، اظهار داشت که ترکیب شخصیسازی مبتنی بر هوش مصنوعی و خدمترسانی سریع Scorpion نوآوری جدیدی را به صنعت نوشیدنی میآورد و به کسبوکارها امکان میدهد تجربه مشتریان را ارتقا دهند و در بازار رقابتی مزیت کسب کنند.
منبع خبر: AI Business
پاسخ :