
نیویورک تایمز اخیراً استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را برای ویرایش متن، خلاصهسازی اطلاعات، کدنویسی و تولید محتوا در اتاق خبر خود تأیید کرده است. طبق گزارش Semafor، این نشریه در ایمیلی داخلی اعلام کرده که کارکنان بخش محصول و تحریریه آموزشهای مرتبط با هوش مصنوعی دریافت خواهند کرد. همچنین، یک ابزار داخلی جدید به نام Echo معرفی شده که وظیفه خلاصهسازی مقالات، گزارشهای خبری و فعالیتهای شرکت را بر عهده دارد. دستورالعملهای جدیدی برای استفاده از Echo و سایر ابزارهای هوش مصنوعی به کارکنان تحریریه ارسال شده که به آنها اجازه میدهد از این فناوری برای پیشنهاد ویرایشها، تولید خلاصهها، نوشتن محتوای تبلیغاتی برای شبکههای اجتماعی و بهینهسازی تیترهای سئو استفاده کنند. علاوه بر این، یک ویدیوی آموزشی اجباری نیز در اختیار کارکنان قرار گرفته که در آن کاربردهای مختلف هوش مصنوعی در نیویورک تایمز شرح داده شده است، از جمله توسعه آزمونهای خبری، تولید نقلقولهای گرافیکی و پیشنهاد سؤالات برای مصاحبه با مدیران اجرایی شرکتها.
با این حال، برخی محدودیتها نیز وجود دارد. به عنوان مثال، کارکنان اجازه ندارند از هوش مصنوعی برای نوشتن یا تغییرات اساسی در مقالات، دور زدن دیوارهای پرداختی، وارد کردن محتوای دارای حق نشر از منابع ثالث یا انتشار تصاویر و ویدیوهای تولیدشده با هوش مصنوعی بدون برچسبگذاری استفاده کنند. مشخص نیست که نیویورک تایمز تا چه حد اجازه استفاده از محتوای ویرایششده توسط هوش مصنوعی را در مقالات منتشرشده خواهد داد. این نشریه قبلاً تأکید کرده بود که روزنامهنگاری آن همچنان توسط خبرنگاران و ویراستاران انسانی انجام خواهد شد. در اصول راهنمای استفاده از هوش مصنوعی که در ماه مه 2024 تدوین شد، نیویورک تایمز تأکید کرد که هرگونه استفاده از هوش مصنوعی باید از اطلاعات واقعی تأییدشده توسط خبرنگاران آغاز شود و تحت نظارت ویراستاران باقی بماند.
علاوه بر Echo، سایر ابزارهای هوش مصنوعی تأیید شده برای استفاده در نیویورک تایمز شامل GitHub Copilot به عنوان دستیار برنامهنویسی، Google Vertex AI برای توسعه محصول، NotebookLM، ChatExplorer اختصاصی نیویورک تایمز، API غیرچتباتی OpenAI و برخی از محصولات هوش مصنوعی آمازون هستند. این تغییرات در حالی رخ میدهد که نیویورک تایمز درگیر یک دعوی حقوقی علیه OpenAI و مایکروسافت است و مدعی شده که محتوای آنها بدون اجازه برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT استفاده شده است. در همین حال، بسیاری از رسانههای دیگر نیز در مقیاسهای مختلف از هوش مصنوعی بهره میبرند، از ابزارهای ساده ویرایش و تصحیح گرفته تا تولید محتوای کامل.
منبع خبر: theverge
پاسخ :