TikTok بهمنظور مبارزه با محتوای فیک در پلتفرم خود، شروع به برچسبگذاری خودکار محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی میکند. طبق اعلامیه شرکت، هوش مصنوعی فرصتهای خلاقانه و باورنکردنی را برای کاربران فراهم میکند؛ اما اگر کاربران نتوانند محتوا تولید شده توسط هوش مصنوعی را تشخیص دهند، ممکن است باعث سردرگمی آنها شود. پلتفرم رسانههای اجتماعی TikTok در حال حاضر برچسبهای مشابهی را روی محتوای تولید شده قرار داده است. اکنون TikTok به طور خودکار محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را اسکن میکند و به کاربران اطلاع میدهد که هنگام آپلود چنین محتوایی آنها را علامت گذاری کنند. TikTok از شرکت Content Credentials برای تشخیص محتوای تولید شده با هوش مصنوعی استفاده میکند. این شرکت دارای فناوری توسعه یافته برای منشأ و اعتبار محتوا است که متادیتا را به یک محتوا متصل میکند و به برنامه اجازه میدهد فوراً تشخیص دهد که آیا یک قطعه محتوا توسط هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر.
این ویژگی شروع به کار کرده است؛ اما در حال حاضر فقط برای تصاویر و ویدئوها اعمال میشود. TikTok قصد دارد به زودی این ابزار را به محتوای صوتی هم گسترش دهد. اعتبار محتوا حتی در صورت دانلود شدن به TikToks پیوست میماند، به این معنی که اگر محتوا بعداً دوباره در پلتفرم بارگذاری شود، میتوان آن را بهعنوان تولیدشده توسط هوش مصنوعی علامتگذاری کرد. متا در اوایل آوریل اعلام کرد که به طور خودکار برچسب ساخته شده با هوش مصنوعی را به محتوای مصنوعی آپلود شده در برنامههایی از جمله اینستاگرام و فیس بوک اضافه میکند تا با ارائه این سرویس شفافیت را برای کاربران بهبود بخشد. اگرچه از فناوریهای تشخیص خود استفاده میکند.TikTok برای کمک به درک بیشتر فرایند برچسبگذاری، کتابخانهای از منابع رسانهای راهاندازی کرده است تا به کاربران کمک کند تغییرات را درک کنند.
پاسخ :