ولوو اعلام کرده که قرارداد خود برای استفاده از تراشههای انویدیا در خودروهای خود را تمدید کرده است. این خبر در مراسم رونمایی از شاسیبلند برقی EX90 اعلام شد که این خودرو اولین خودروی نرمافزار محور ولوو است. EX90 بر پایه تراشه Orin انویدیا ساخته شده و قادر به انجام بیش از 250 تریلیون عملیات در ثانیه است. این تراشه تمامی قابلیتهای ایمنی فعال و دستیار رانندگی مبتنی بر هوش مصنوعی خودرو را مدیریت میکند و قرار است با بهروزرسانی نرمافزاری در آینده، قابلیت رانندگی خودکار سطح ۳ بدون نیاز به دست را فراهم کند.
ولوو این مدل را به عنوان نقطه آغاز برای نمایش امکانات خودروهای نرمافزار محور معرفی کرده و اعلام کرده که مدلهای آیندهاش طی دهه آینده بر پایه تراشه Drive Thor انویدیا ساخته خواهند شد. این تراشه توانایی انجام ۱۰۰۰ تریلیون عملیات در ثانیه را دارد که چهار برابر تراشه Orin است و همچنین هفت برابر بهرهوری انرژی بیشتری دارد. این ارتقاء به پیشرفت ویژگیهای ایمنی، دستیار رانندگی و تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی کمک میکند.
مدیرعامل ولوو، جیم روآن، اظهار داشت که با استفاده از تراشه Thor، نرمافزارهای داخلی ولوو قابل ارتقاء بوده و به بهبود ایمنی، ارائه تجربه کاربری برتر و کاهش هزینهها کمک میکند. همچنین، ولوو و شرکت زیرمجموعه نرمافزاری آن، Zenseact، قصد دارند یکی از بزرگترین مراکز داده در منطقه نوردیک را برای توسعه نرمافزارهای ایمنی خودرو با استفاده از تکنولوژی DGX انویدیا راهاندازی کنند. این تکنولوژی به بهبود قدرت محاسباتی و تسریع در توسعه مدلهای هوش مصنوعی کمک میکند. با این حال، ولوو اعلام کرده که به دلیل تغییرات بازار و تقاضای مشتریان، هدف خود را برای تولید تنها خودروهای برقی تا سال 2030 تغییر داده و به جای آن ترکیبی از خودروهای تمام برقی و هیبریدی را ارائه خواهد کرد.
منبع خبر: AI Business
پاسخ :