نوآوری های مبتنی بر هوش مصنوعی در رباتیک برای صنعت تولید

...

شرکت Vention، توسعه‌دهنده اتوماسیون های صنعتی مستقر در مونترال، در رویداد سالانه Demo Day 2024 از به‌روزرسانی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای اجزای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پلتفرم اتوماسیون تولید ابری خود (MAP) رونمایی کرد. در بخش سخت‌افزاری، نسل سوم کنترل‌کننده MachineMotion برای کاربردهای روباتیک کارخانه‌ای با نام MachineMotion AI معرفی شد. این دستگاه جدید برای کنترل برنامه‌های اتوماسیون تولید مانند روبات‌ها، نوار نقاله‌ها و سیستم‌های بینایی کامپیوتری طراحی شده است و به گفته شرکت، فاصله بین کنترل‌کننده‌های منطقی برنامه‌پذیر (PLC) سنتی و محیط‌های مدرن برنامه‌نویسی روبات را پر می‌کند.

 

ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت تولید

 

این واحد هوش مصنوعی برای پیش‌سفارش موجود بوده و در اوایل سال 2025 عرضه خواهد شد. این دستگاه بر روی پلتفرم Nvidia Jetson برای هوش مصنوعی و روباتیک اجرا می‌شود و به تولیدکنندگان در هر اندازه کمک می‌کند تا فرآیند توسعه و استقرار روبات‌های کارخانه‌ای را ساده‌تر کنند. فرانسوا گیگور، مدیر ارشد فناوری Vention، گفت: "MachineMotion AI دسترسی آزاد به فناوری کنترل حرکتی مبتنی بر هوش مصنوعی را فراهم کرده و به نفع تمام تولیدکنندگان از کوچک تا بزرگ خواهد بود." MachineMotion AI به روبات‌های مجهز به هوش مصنوعی امکان برنامه‌ریزی مسیر توسط پردازنده‌های گرافیکی Nvidia را می‌دهد و همچنین قابلیت اجرای مدل‌های درک 2D/3D که در محیط‌های فیزیکی و مصنوعی آموزش دیده‌اند را دارد، که این فرآیند توسعه را ساده می‌کند.

 

MachineMotion AI با اکثر برندهای روبات موجود در بازار از جمله Universal Robots، Fanuc و ABB سازگار است و می‌تواند با انواع حسگرها و دستگاه‌های حرکتی از جمله نوار نقاله‌ها، عملگرها، دستگاه‌های ایمنی، سیستم‌های بینایی کامپیوتری و دوربین ها سازگار شود. علاوه بر این، Vention به‌روزرسانی‌هایی را برای دو برنامه نرم‌افزاری پلتفرم MAP خود نیز معرفی کرد: MachineBuilder، که برای طراحی ماشین‌های صنعتی استفاده می‌شود و MachineLogic که برای برنامه‌نویسی این ماشین‌ها کاربرد دارد.  به‌روزرسانی MachineBuilder شامل دستیار طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی مولد است که به طور خودکار قطعات مناسب را به سلول روباتیک اضافه می‌کند. به‌روزرسانی MachineLogic نیز شامل یک دستیار برنامه‌نویسی پایتون است که با استفاده از هوش مصنوعی مولد، به برنامه‌نویسان در تولید کد کمک می‌کند.  این ویژگی‌های جدید باعث می‌شوند فرآیند طراحی و برنامه‌نویسی ماشین‌های صنعتی برای کاربران آسان‌تر و کارآمدتر شود.

منبع خبر: AI Business

نظرات 0

wave

ارسال نظر

wave
برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ورود | ثبت نام

در آرتیجنس دنبال چی میگردی؟