
نتفلیکس در حال توسعه یک تجربه جستجوی جدید با استفاده از فناوری هوش مصنوعی است تا فرآیند کشف و یافتن محتوای جدید را برای کاربران بهبود بخشد. مدیرعامل این شرکت، گرگ پیترز، در کنفرانس مربوط به گزارش مالی سهماهه اول اعلام کرد که آنها بر روی یک جستجوی تعاملی مبتنی بر فناوریهای مولد (Generative AI) کار میکنند که به کاربران کمک میکند تا راحتتر به عناوین مورد علاقه خود دست پیدا کنند.
پیترز با اشاره به اینکه تنها یک درصد از ترافیک کاربران به محبوبترین عناوینی اختصاص دارد که بیشتر در مکالمات رایج مطرح میشوند، تاکید کرد که بهبود سیستم کشف و پیشنهاد محتوا اهمیت زیادی دارد. او افزود: «هنوز جای زیادی برای بهبود تجربه کشف و پیشنهاد محتوا وجود دارد و این باعث میشود که ارزش بیشتری به کاربران ارائه دهیم و در نتیجه مخاطبان بیشتری برای عناوین خود پیدا کنیم.» بر اساس گزارشی از بلومبرگ، نتفلیکس اخیراً جستجوی مبتنی بر OpenAI را با برخی از کاربران در استرالیا و نیوزیلند آزمایش کرده است. همچنین، این شرکت تغییراتی در طراحی صفحه اصلی اپلیکیشن تلویزیون خود اعمال کرده که شامل نحوه نمایش عنوانها و توضیحات آنها میشود. نتفلیکس قصد دارد این طراحی جدید را در ادامه سال جاری بهطور گسترده ارائه دهد.
پیترز در این زمینه گفت: «طراحی صفحه اصلی یکی از بخشهایی بود که بیش از یک دهه تغییر اساسی نداشت. ما معتقدیم که این تغییرات تجربه کشف محتوا در نتفلیکس را به شکل چشمگیری بهبود خواهد داد. ما این تجربه را بر اساس بازخوردهایی که از کاربران دریافت کردهایم، بهروزرسانی و بهبود دادهایم.» نتفلیکس همچنین اعلام کرد که درآمد سهماهه اول سال، نسبت به سال گذشته ۱۲.۵ درصد افزایش یافته و به ۱۰.۵۴ میلیارد دلار رسیده است.
منبع خبر: techcrunch
پاسخ :